Arcering in tool palette bar verdwijnt na nieuwe start

 Wie kan mij helpen. Als ik een arcering invoeg op de tool palette bar,
dan is deze verdwenen als Bricscad weer opnieuw start.
Is dat een bug of doe ik wat verkeerd?

Comments

  • Het toevoegen van een arcering gaat bij mij zonder problemen en geheel volgens de beschrijving in de Help. Na een herstart zijn de toevoegingen gedaan tijdens een vorige CAD-sessie nog steeds aanwezig. Wellicht start je Bricscad steeds op met een nieuw profiel?

    Translation:
    I experience no problems adding a hatch pattern to a tool palette, it all works as described in the Help. And after a restart additions from the previous CAD-session are still present. Perhaps you use a new profile every time you start Bricscad?

    Versie/Version: V13.1.11
  • I would check that you have the correct user permissions on the folder/files where your tool palettes are being stored (see TOOLPALETTEPATH). This would prevent changes to the tool palettes from being saved on exiting BricsCAD.

    Regards,

    Jason Bourhill

    CAD Concepts


  • Ik geloof dat ik het probleem gevonden heb.
    In PAT bestand, waar de arceringen zijn weggeschreven,
    heb ik, van mijn zelfgemaakte arceringen, de naam 
    achter het sterretje verkleind naar maximaal 6 tekens.
    Ik heb toen het opnieuw geprobeerd en toen werkte
    het goed.
    Ik heb toen met de optie PROPERTIES de naam
    aangepast naar mijn normen.
    In Autocad kan je namen van meer dan 6 tekens gebruiken.
    Misschien een goede tip voor de volgende versie.
  • @ J.J. Toet:
    Jouw conclusie klopt niet. In het bestand default.pat staan patronen met namen met meer dan 6 karakters. Deze patronen kunnen zonder problemen worden toegevoegd aan een tool palette. Maar er zijn wel bepaalde regels voor pat-bestanden. Een aantal van deze regels kun je vinden in de Help van mijn Online-PatGenerator.

    Translation:
    Your conclusion is incorrect. In the default.pat file there are patterns with names with more than 6 characters. These patterns can be added to a tool palette without any problems. But a pat-file has to comply with certain rules. Some of these rules can be found in the Help of my Online-PatGenerator.

  •  Hallo Roy,

    ik denk dat U gelijk hebt.
    Misschien heb ik een verkeerd teken gebruik achter het sterretje.
    Maar mijn arceringen werken wel bij Autocad.
    Dus ik dacht misschien ligt wel aan het aantal tekens.

    Bedankt voor uw opmerkingen.

    M.v.g.

    Jan Toet
This discussion has been closed.