Koppelen WMS services uit PDOK
Zojuist de nieuwste versie geïnstalleerd (trial). Ben nu al 5 jaar tevreden gebruiker van V11 maar wil graag WMS koppelen.
Nu krijg ik bij het commando MAPCONNECT of GEOGRAPHICLOCATION de melding: geodatabase.xml not found of corrupted.
Niet vinden lijkt me sterk na installatie staat die op de gebruikelijke plaats en corrupt lijkt me ook niet logisch omdat het V16 net is geïnstalleerd en ik er verder nog niets mee gedaan heb.
Wat doe ik fout? Of is het een bug?
En stel dat het gaat werken hoe koppel ik dan de WMS uit PDOK.nl hierin?
Comments
-
Hallo Erik,
Misschien best een SR indienen met vermelding van systeemgegevens.
Ik heb net even één van de vele PDOK url's getest, v16 (64 bit op Windows 7) dat werkt vlekkeloos.
De URL dien je bij mapconnect gewoon onder "server url" te plakken.
succes,
Dirk0 -
Dirk,
bedankt, maar als ik mapconnect start moet ik eerst een geographiclocation opgeven. Welk Gis coördinatensysteem kies je dan en moeten de vinkjes dan aan of uit?
0 -
Dirk,
bedankt, maar als ik mapconnect start moet ik eerst een geographiclocation opgeven. Welk Gis coördinatensysteem kies je dan en moeten de vinkjes dan aan of uit?
0 -
Mogelijk kan je dit terugvinden in de PDOK handleiding.
https://www.pdok.nl/sites/default/files/bibliotheek/4._handleiding_pdok_gebruik_10_dec_2012_v1_1.pdf
Men verwijst naar EPSG=28992, ik zie het niet dadelijk in de lijst, nogal lastig zoeken.
Kies uw stelsel en de 2 vinkjes aan.0 -
<
div>
<
p> Klopt, zover was ik ook inmiddels. Maar epsg 28992 staat dus niet in de geodatabase. België ed wel
0 -
Ja, iemand die handig is met XML zou misschien vanuit de gegevens die op www.nationaalgeoregister.nl staan de geodatabase kunnen aanvullen met EPSG 28992. Zelf zie ik dat niet zitten en dus heeft upgraden naar V16 niet veel voordelen voor 'ons' Nederlanders ;-)0